Stäng

Bokning av stuga

Bokning sker via mail till info@bjornogarden.se eller till 021 – 262 00. För fullständig bokning behöver vi namn, adress och telefonnummer samt e-mailadress.

Betalning

Betalning sker till bankgiro 466-5121/plusgiro 51836-5.

Dessa inbetalningsuppgifter skickas även med i bokningsbekräftelsen som ni får via e-mail.

Normalt ska stugan vara betald inom 1 månad fr.o.m. bokningsdatumet. Om bokningen sker mindre än 45 dagar före ankomstdatumet ska betalning ske inom 10 dagar, dock senast i samband med incheckningen som görs i restaurangen på Björnögården.

Rättigheter

Avbokning ska ske via den mail som bokningen gjorts i till info@bjornogarden.se

Om avbokningen görs tidigare än 3 veckor före avtalat ankomstdatum behöver du ej betala någon hyra. Dock tas en administrativ avgift på 200:- ut. Är hyran redan betald återbetalas beloppet till det konto du angivit vid avbokningen.

Om vi lyckas hyra ut stugan till någon annan återbetalas ett belopp som motsvarar den nya gästens hyra minus ett administrationsavdrag på 200:-

Om något allvarligt händer som gör att ni inte kan komma, exempelvis allvarlig sjukdom/ dödsfall etc, så kan ett intyg från läkare, myndighet eller försäkringsbolag styrka ditt förhinder. Kontakta oss för överenskommelse.

Skyldigheter

Stugan ska vårdas väl och följa de ordningsregler, anvisningar och bestämmelser som angivits. Du har ett eget ansvar för skador på fastigheten och dess inredning om du eller någon i sällskapet varit vårdslös. Stugan får ej användas till något annat än boende och du får inte låta fler övernatta i stugan än vad som angivits vid bokningen.

Stugorna är rökfria och djurfria.

Städning ska ske före avresa. Om detta missats tar vi ut en extra avgift för städningen.

Klagomål

Vänd dig direkt till oss vid eventuella klagomål! Vi uppskattar er uppriktighet och vi vill alltid att er vistelse hos oss ska vara så bra som möjligt. Därför vill vi rätta till eventuella fel så snart som möjligt. Ju tidigare du säger till om något är fel, desto snabbare kan vi kompensera dig på ett så bra sätt som möjligt. Om vi ändå inte kommer överens kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden som gör en opartisk bedömning.